Урок 27

Застосування ознак подібності трикутників

Геометрія 8 кл (нова програма)

Комплектація: конспект, навчальна презентація

Тема: Ознаки подібності трикутників

Мета:

  • Навчальна: поглибити знання учнів про ознаки подібності трикутників
  • Розвиваюча: розвивати здатність логічно обгрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач
  • Виховна: виховувати наполегливість, вміння охайно оформлювати розв’язок задачі у конспекті

Компетенції (спілкування державною мовою):

  • Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в задачах

Тип уроку: закріплення знань та вмінь учнів

Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, мультимедійне обладнання, презентер

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку

Відеоогляд презентації

Увага! Автоматичний показ змісту матеріалу, реальний зміст відрізняється від автоматизованої подачі (Автоматизований режим не показує формули, графіки, геометричні побудови та багато чого іншого і має не правильну структуру - це лише поверховий огляд текстового наповнення матеріалу)

____ ________________ 20___ р. [ дата ]Тема: Ознаки подібності трикутниківМета:· Навчальна: поглибити знання учнів про ознаки подібності трикутників;· Розвиваюча: розвивати здатність логічно обгрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач;· Виховна: виховувати наполегливість, вміння охайно оформлювати розв’язок задачі у конспекті;Компетенції:· Спілкування державною мовоюØ Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в задачах, грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас.Ø Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.Тип уроку: закріплення знань та вмінь учнівОбладнання: опорний конспект, навчальна презентація, мультимедійне обладнання, презентер; Хід уроку I. Організаційний етап· Привітання· Перевірка присутніх на уроці· Перевірка виконання д/з· Налаштування на роботу II. Актуалізація опорних знань· Чи потрібно завжди перевіряти виконання всіх умов подібності трикутників за означенням?· Сформулюйте першу ознаку подібності трикутників· Сформулюйте другу ознаку подібності трикутників· Сформулюйте третю ознаку подібності трикутниківIII. Розв’язування типових вправ№360Визначте відстань на місцевості від точки до недосяжної точки , якщо м, м, м, м, м. Здійсніть необхідні доведенняДано: м м м м мЗнайти:Розв’язок:Розглянемо (за двома пропорційними сторонами і кутом між ними)Відповідь: 120 м№361Продовження бічних сторін трапеції перетинаються в точці а) Доведіть, що Дано: – трапеція – бічні сторониДовести:Доведення:Розглянемо (за двома кутами) Доведено б) Знайдіть , якщо см, см, смДано: – трапеція – бічні сторони см см смЗнайти:Розв’язок:Так як (доведено у попередньому завданні) Відповідь: 6 см№364Два рівнобедрені трикутники мають рівні кути при основах. Основа одного трикутника дорівнює 8 см, а бічна сторона 6 см. Знайдіть периметр другого трикутника, якщо його основа дорівнює 4 см.Дано: – рівнобедрені – основи – бічна сторона см см смЗнайти:Розв’язок: (за двома кутами) (смВідповідь: 10 см№370У трикутник вписано ромб Знайдіть периметр ромба, якщо см, смДано: – ромб см смЗнайти:Розв’язок:Розглянемо :Так як :Тоді: см смВідповідь: №371Діагоналі трапеції точкою перетину діляться у відношенні . Знайдіть основи трапеції, якщо її середня лінія дорівнює 10 см.Дано: – трапеція – діагоналі – середня лінія см – основи трапеціїЗнайти:Розв’язок: – середня лінія, отже:; ; (см)Розглянемо Тоді:Отже: см смВідповідь: 6 см, 14 см№373На одній стороні нерозгорнутого кута відкладено відрізки см і см, а на іншій стороні – відрізки см і см. Чи подібні трикутники Чи подібні трикутники .Розв’язок:Розглянемо : так як , отже ці трикутники не подібні.Розглянемо : так як , отже ці трикутники подібні.№378Відрізок із кінцями на бічних сторонах трапеції паралельний її основам і проходить через точку перетину діагоналей. Знайдіть довжину цього відрізка, якщо основи трапеції дорівнюють .Дано: – трапеція – основи трапеціїЗнайти: - ?Розв’язок:*АналізСкористаємося подібністю та щоб знайти . Для того, що б знайти нам знадобляться , які знайдемо за допомогою подібності .Розглянемо : за двома кутамиТак як :Розглянемо : за двома кутамиТак як :*Для того щоб скоротити , виразимо за через :, отже:Розглянемо : за двома кутамиТак як :*Для того щоб скоротити , виразимо за через :, отже:Отже, Відповідь: IV. Підсумок уроку· Які трикутники називаються подібними?· Сформулюйте першу ознаку подібності трикутників· Сформулюйте другу ознаку подібності трикутників· Сформулюйте третю ознаку подібності трикутників· Чому рівносторонні трикутники подібні?· Поясніть, як довести подібність двох трикутників V. Домашнє завданняПовторити § 11Виконати № 362, 372, 379

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку