Тема: Ромб та його властивості
Мета: Узагальнити поняття ромба як особливого випадку паралелограма з усіма рівними сторонами і сформувати вміння доводити та застосовувати його ключові властивості (рівність сторін, перпендикулярність і поділ діагоналей, поділ кутів), удосконалити просторове й логічне мислення, точне математичне мовлення та навички співпраці в команді
Компетенції:
· Математичні
Уміння
- оперувати геометричними об’єктами ромба: встановлювати рівність сторін; будувати найпростіші математичні моделі для доведення властивостей ромба; застосовувати логічні способи мислення при розв’язуванні задач на обчислення діагоналей і кутів ромба;
Ставлення
- готовність шукати обґрунтування властивостей ромба; усвідомлення ролі математики в поясненні просторових відношень;
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- формулювати означення ромба та його властивостей українською мовою; аргументовано пояснювати кроки доведення перпендикулярності та бісектриси діагоналей; коректно вживати геометричну термінологію під час обговорення властивостей ромба;
Ставлення
- визнання важливості чітких і лаконічних формулювань; повага до державної мови під час математичного дискурсу;
· Інформаційно-комунікаційна
Уміння
- створювати й читати креслення ромба, використовувати цифрові інструменти (геометричні редактори) для наочності; діяти за алгоритмом побудови ромба за різними ознаками; оцінювати достовірність геометричної інформації під час доведення властивостей ромба;
Ставлення
- критичне осмислення інформації та джерел; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного вивчення геометрії;
· Навчання впродовж життя
Уміння
- організовувати власну діяльність під час вивчення теми «Ромб»: планувати етапи побудови та доведення властивостей; рефлексувати результати виконаних доказів і вправ; коригувати стратегію самостійного опрацювання поняття ромба;
Ставлення
- усвідомлення власних освітніх потреб у вивченні геометрії; прагнення вдосконалювати навички доведення та самостійного навчання;
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- співпрацювати в парах/групах під час обговорення доведень ромба; аргументовано відстоювати власну позицію щодо вибору способу побудови чи доказу; оцінювати аргументи однокласників на основі логіки й фактів;
Ставлення
- відповідальність за спільний результат; рівне ставлення й взаємоповага під час колективної роботи над властивостями ромба;