Тема: Розвʼязування типових завдань за темою «Цілі вирази»
Мета: Закріпити й систематизувати знання учнів про цілі вирази (одночлени, многочлени, властивості степеня з натуральним показником), відпрацювати вміння виконувати арифметичні дії з многочленами, розкладати їх на множники та застосовувати одержані результати для математичного моделювання реальних ситуацій, розвивати логічне й критичне мислення, навички командної співпраці та усного й письмового викладу власних міркувань.
Компоненти ключових компетентностей:
· Математична
Уміння
- Виконувати тотожні перетворення цілих виразів; обирати та досліджувати математичні моделі; доводити рівності й коректність розкладів на множники.
Ставлення
- Готовність шукати пояснення, оцінювати правильність аргументів, усвідомлення ролі математики як «мови науки».
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко та лаконічно формулювати думки й математичні твердження; коректно вживати алгебраїчну термінологію під час пояснення розв’язань; аргументувати вибір способу перетворення виразів.
Ставлення
- Повага до української мови, усвідомлення важливості точних формулювань.
· Здатність спілкуватися рідною та іноземною мовами
Уміння
- Переклад математичних термінів під час роботи з іншомовними джерелами / онлайн-пошуком; усна взаємоперевірка розв’язань у парах.
Ставлення
- Усвідомлення цінності мовного різноманіття, точність уживання термінів різними мовами.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
Уміння
- Будувати й аналізувати модель «довжина екватора → зміна радіуса»; робити висновки про незалежність приросту довжини від планетного радіуса.
Ставлення
- Критичне ставлення до наукових фактів, розуміння важливості математики для опису природи.
· Інноваційність
Уміння
- Генерувати різні способи розкладання многочлена (винесення спільного множника, спосіб групування, формули скороченого множення); пропонувати альтернативні стратегії розв’язування однієї й тієї самої задачі.
Ставлення
- Відкритість до нових ідей, позитивне оцінювання конструктивних пропозицій однокласників.
· Екологічна компетентність
Уміння
- Усвідомлювати глобальність планетарної задачі та роль точних обчислень у добробуті довкілля; оцінювати вплив «малих» змін (довжина мотузки, що збільшить радіус на 30 см навколо планети) на великі об’єкти.
Ставлення
- Зацікавленість у сталому розвитку, визнання ролі математики у розв’язанні екологічних проблем.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Діяти за алгоритмом перетворення виразів; структурувати дані під час порівняння способів розкладання; оцінювати достовірність довідкової інформації (наприклад, довжини екватора).
Ставлення
- Критичне осмислення джерел, усвідомлення значення ІК-технологій для ефективних обчислень.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати послідовність власної роботи: «актуалізація → практика → рефлексія»; оцінювати та коригувати результати (самоперевірка завдань).
Ставлення
- Усвідомлення цінності нових знань, прагнення постійно вдосконалювати результати.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Співпрацювати в міні-групах під час колективного розв’язування вправ; обґрунтовувати й захищати власні рішення, вислуховуючи аргументи інших.
Ставлення
- Відповідальність за спільну справу, повага до різних точок зору.
· Підприємливість та фінансова грамотність
Уміння
- Оцінювати «вартість» скорочення обчислень (економія ресурсів – часу, паперу); планувати виконання домашніх завдань (розподіл часу, постановка цілей).
Ставлення
- Ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків під час ухвалення рішень.