Тема: Множення дробів. Піднесення дробу до степеня
Мета: Сформувати в учнів уміння множити раціональні дроби і підносити дріб до степеня з натуральним показником, застосовуючи основну властивість дробу та властивості степеня з цілим показником для спрощення виразів; розвивати вміння аргументувати перетворення й коротко фіксувати обґрунтування кроків.
Компоненти ключових компетентностей:
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати правило множення дробів і піднесення дробу до степеня; доречно вживати терміни «раціональний дріб», «чисельник», «знаменник», «степінь», «показник степеня»; ставити запитання до доведення правила і формулювати висновки.
Ставлення
- Визнання важливості точних і лаконічних формулювань під час запису перетворень.
· Математична компетентність
Уміння
- Оперувати числовою і символьною інформацією;
- доводити правильність тверджень (зокрема доведення правила множення дробів);
- застосовувати логічні міркування під час вибору послідовності спрощень.
Ставлення
- Готовність перевіряти правильність аргументації та розуміння ролі математики як мови науки.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Діяти за алгоритмом (алгоритм множення/скорочення дробів; алгоритм піднесення дробу до степеня), структурувати обчислення;
- перевіряти істинність тверджень.
Ставлення
- Критичне ставлення до джерел і проміжних результатів (самоперевірка обмежень на знаменники).
Додаткові математичні компетентності
· Процедурна
Уміння
- Виконувати множення/скорочення дробів і піднесення дробу до степеня за правилом.
Ставлення
- Акуратність і точність у письмових перетвореннях.
· Логічна
Уміння
- Будувати ланцюжок міркувань і надавати короткі доведення застосованих перетворень (на кшталт доведення правила множення дробів у конспекті).
Ставлення
- Повага до логічно виведених тверджень і готовність перевіряти кроки.
· Дослідницька
Уміння
- Порівнювати альтернативні стратегії (спершу скоротити чи спершу піднести до степеня), оцінювати доцільність вибору.
Ставлення
- Допитливість, відкрите ставлення до пошуку раціональніших способів.
· Методологічна
Уміння
- Обирати інструмент і порядок дій, що мінімізує обчислювальні помилки; оцінювати правильність кінцевого результату.
Ставлення
- Прагнення до системності та ефективності у розв’язуванні.