Тема: Основна властивість раціонального дробу
Мета: Сформувати розуміння та вміння застосовувати основну властивість раціонального дробу, навчити скорочувати раціональні дроби, зводити дріб до нового знаменника і дроби до спільного знаменника, використовувати ці дії для тотожних перетворень раціональних виразів та коректного вживання математичної термінології.
Компоненти ключових компетентностей:
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати; доречно та коректно вживати математичну термінологію; поповнювати словниковий запас (під час формулювання означення, доведення властивості та пояснення алгоритмів скорочення/зведення).
Ставлення
- Визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови.
· Математична компетентність
Уміння
- Обирати і досліджувати найпростіші математичні моделі, доводити правильність тверджень, застосовувати логічні способи мислення, використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях (на прикладах скорочення дробів, зведення до спільного знаменника, рівності дробів).
Ставлення
- Готовність шукати пояснення та оцінювати правильність аргументів; усвідомлення важливості математики як мови науки і технологій.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Уміння
- Будувати та досліджувати математичні моделі; робити висновки на основі міркувань та свідчень; обґрунтовувати рішення (застосовуючи рівність дробів і алгоритми перетворень у задачах).
Ставлення
- Критично оцінювати досягнення науково-технічного прогресу; розуміти важливість математики для опису навколишнього світу.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані; діяти за алгоритмом і складати алгоритм (скорочення дробів, зведення до спільного знаменника); визначати достатність даних; використовувати різні знакові системи; доводити істинність тверджень.
Ставлення
- Критично осмислювати інформацію та джерела; усвідомлювати важливість ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Організовувати і планувати навчальну діяльність; аналізувати, контролювати, корегувати та оцінювати результати; доводити правильність чи помилковість тверджень (самоперевірка перетворень і розв’язань).
Ставлення
- Усвідомлення власних освітніх потреб і цінності нових знань та умінь.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Висловлювати власну думку, слухати інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доведень; розпізнавати інформаційні маніпуляції (на математичних прикладах коректності міркувань);
- співпрацювати в команді для розв’язання проблеми; аргументувати та відстоювати позицію; приймати аргументовані рішення на основі аналізу даних. Ставлення: відповідальність, ініціативність, рівне ставлення до інших.
Ставлення
- Налаштованість на логічне обґрунтування позиції;
- відповідальність, ініціативність, рівне ставлення до інших.
· Підприємливість та фінансова грамотність
Уміння
- Генерувати ідеї, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати різні стратегії; планувати діяльність; робити споживчий вибір на основі чітких критеріїв (зокрема, через раціональні розрахунки з дробами).
Ставлення
- Ощадливість і поміркованість; розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків.