Тема: Площа паралелограма
Мета: Сформувати чітке розуміння теореми про площу паралелограма; навчити учнів доводити та застосовувати цю формулу під час розв’язування задач на перетворення та порівняння площ чотирикутників.
Компетенції:
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати доведення формули площі паралелограма;
- коректно вживати терміни площа, паралелограм, висота у письмових і усних відповідях.
Ставлення
- Повага до точності та лаконічності української математичної мови.
· Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами
Уміння
- Перекладати базові геометричні терміни англійською;
Ставлення
- Усвідомлення цінності мовного різноманіття та коректного використання математичної лексики.
· Математична компетентність
Уміння
- Оперувати числовою та геометричною інформацією, обчислювати площі паралелограма, ромба і трапеції;
- доводити твердження про площі рівновеликих фігур.
Ставлення
- Готовність перевіряти та аргументувати розв’язання задач.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Уміння
- Будувати математичні моделі вимірювання площ ділянок місцевості;
- робити висновки на основі обчислених значень.
Ставлення
- Критичне оцінювання застосувань формули площі в реальних технічних ситуаціях.
· Інноваційність
Уміння
- Генерувати альтернативні методи перевірки результату;
- планувати їх упровадження в проектних роботах.
Ставлення
- Відкритість до нових ідей однокласників.
· Екологічна компетентність
Уміння
- Розпізнавати задачі, де знання площі допомагає оцінити вплив на довкілля (площа зелених насаджень, сонячних панелей); – будувати спрощені моделі таких ситуацій.
Ставлення
- Зацікавленість у застосуванні математики для сталого розвитку.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані задач;
- діяти за алгоритмом обчислення площі, перевіряючи коректність введених чисел у калькуляторі/табличному редакторі.
Ставлення
- Критичне осмислення джерел інформації й цифрових інструментів для обчислень.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну роботу над домашнім завданням;
- перевіряти та коригувати власні висновки.
Ставлення
- Усвідомлення цінності самостійного вдосконалення математичних умінь.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Аргументовано захищати власне розв’язання перед класом;
- співпрацювати в групі під час порівняння різних способів доведення формули.
Ставлення
- Відповідальність за спільний результат, рівне ставлення до думок інших.
· Культурна компетентність
Уміння
- Унаочнювати формулу площі на орнаментах української вишивки;
Ставлення
- Розуміння зв’язку геометрії та культурних форм.
· Підприємливість та фінансова грамотність
Уміння
- Оцінювати витрати на матеріали, знаючи необхідну площу (наприклад, покриття підлоги з формою паралелограма);
- обирати оптимальне рішення на основі розрахунків.
Ставлення
- Ощадливість і поміркованість, усвідомлення важливості математичних розрахунків у побутових фінансових рішеннях.