Тема: Узагальнена теорема Фалеса
Мета: Сформувати в учнів цілісне розуміння узагальненої теореми Фалеса та відпрацювати застосування цієї теореми для:
- встановлення та використання пропорційності відрізків на паралельних прямих і сторонах кута;
- побудови «четвертого пропорційного» відрізка циркулем і лінійкою;
- доведення (логічного обґрунтування) правильності власних розв’язань задач на пропорцію відрізків.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Будувати і досліджувати математичні моделі пропорційності відрізків;
- застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування конструктивних та обчислювальних задач.
Ставлення
- Готовність критично оцінювати правильність міркувань; усвідомлення цінності математики як інструмента опису реальності.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати і аргументувати означення узагальненої теореми Фалеса;
- доречно вживати геометричну термінологію («пропорційні відрізки», «четвертий пропорційний», «доведення») в усній відповіді та письмових завданнях.
Ставлення
- Усвідомлення важливості лаконічних, грамотно вибудуваних математичних висловлень; повага до української фахової мови.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
Уміння
- Будувати геометричні моделі для опису задач на вимірювання;
- робити висновки на підставі доведених пропорцій.
Ставлення
- Критичне оцінювання можливостей та меж застосування математичних моделей під час розв’язування практичних задач.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані задач у вигляді пропорцій;
- діяти за алгоритмом побудови четвертого пропорційного відрізка;
- критично оцінювати достовірність інформації під час роботи з інтерактивною геометричною програмою (GeoGebra).
Ставлення
- Усвідомлення важливості ІК-технологій для ефективного розв’язання геометричних задач; критичне ставлення до джерел інформації.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну роботу під час виконання практичних завдань (чергування «побудова/перевірка»);
- аналізувати та коригувати результати самостійної і групової роботи.
Ставлення
- Зацікавленість у саморозвитку та постійному вдосконаленні математичних умінь.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Співпрацювати в парах/групах для пошуку різних способів побудови четвертого пропорційного;
- аргументовано обстоювати власну позицію, коректно сприймаючи контраргументи однокласників.
Ставлення
- Відповідальність за спільний результат, взаємоповага, логічне обґрунтування позиції без передчасних висновків.