Тема: Самостійна робота №5 «Тотожні перетворення раціональних виразів. Раціональні рівняння»
Мета: Узагальнити і перевірити рівень сформованості вмінь виконувати тотожні перетворення раціональних виразів та розв’язувати раціональні рівняння; розвивати логічне та алгоритмічне мислення, уважність і відповідальне ставлення до навчальної діяльності під час виконання самостійної роботи.
Компоненти ключових компетентностей:
· Математична компетентність
Уміння
- Оперувати числовою та алгебраїчною інформацією в раціональних виразах;
- виконувати тотожні перетворення раціональних виразів;
- розв’язувати раціональні рівняння, добираючи раціональний спосіб розв’язання.
Ставлення
- Готовність шукати пояснення правильності власних обчислень і міркувань;
- усвідомлення важливості математики для впорядкування інформації, розв’язування навчальних і практичних задач.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати записи розв’язань, використовувати різні знакові системи;
- визначати достатність даних умови для розв’язування задачі і оцінювати достовірність отриманого результату.
Ставлення
- Критичне осмислення власних відповідей і проміжних обчислень.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Організовувати та планувати виконання самостійної роботи в межах відведеного часу;
- аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї діяльності (знаходити і виправляти помилки в перетвореннях та розв’язаннях);
- доводити правильність або помилковість власних тверджень щодо розв’язків рівнянь.
Ставлення
- Усвідомлення власних освітніх потреб у темі «Раціональні вирази. Раціональні рівняння»; зацікавленість у підвищенні власного рівня досягнень;
- прагнення вдосконалювати результати навчальної діяльності.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Відповідально виконувати завдання самостійної роботи з дотриманням правил академічної доброчесності;
- приймати аргументовані рішення щодо вибору стратегії розв’язування задачі.
Ставлення
- Відповідальність за власний результат та повага до результатів інших;
- налаштованість на логічно обґрунтовану позицію, готовність змінювати думку на основі доведених тверджень.
Додаткові математичні компетентності
· Процедурна
Уміння
- Виконувати стандартні дії з раціональними виразами та раціональними дробами (скорочення, зведення до спільного знаменника, арифметичні дії);
- застосовувати відпрацьовані алгоритми під час розв’язування раціональних рівнянь;
- акуратно виконувати перетворення, дотримуючись послідовності кроків.
Ставлення
- Прагнення до точності, акуратності та швидкості виконання обчислень;
- готовність тренуватися, щоб упевнено застосовувати вивчені алгоритми.
· Дослідницька
Уміння
- Порівнювати різні способи розв’язування раціональних рівнянь;
- досліджувати вплив ОВР на множину розв’язків;
- робити висновки щодо доцільності того чи іншого способу в конкретному завданні.
Ставлення
- Зацікавленість у пошуку раціональніших та ефективніших стратегій розв’язування;
- готовність робити узагальнення на основі власних спостережень.