Тема: Розв’язування прямокутних трикутників
Мета: Сформувати в учнів уміння розв’язувати прямокутні трикутники різними способами (за гіпотенузою і гострим кутом, за катетом і гострим кутом, за катетом і гіпотенузою, за двома катетами), застосовувати теорему Піфагора та тригонометричні співвідношення до практичних задач (на прикладі київського фунікулера та інших життєвих ситуацій); розвивати логічне мислення, математичне моделювання й точність мовлення.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Встановлювати кількісні й просторові відношення; будувати й досліджувати моделі (правильний трикутник - фунікулер); робити прогнози та доведення, застосовувати логіку у практичних задачах.
Ставлення
- Готовність перевіряти правильність аргументів;
- усвідомлення ролі математики як мови науки й техніки.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко й зрозуміло формулювати математичні думки, аргументувати розв’язання, ставити запитання, робити висновки за даними, доречно вживати тригонометричну термінологію.
Ставлення
- Повага до державної мови й важливості лаконічних формулювань.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Уміння
- Будувати та досліджувати математичні моделі природних процесів (нахил траси, висота, довжина); робити висновки й обґрунтовувати рішення.
Ставлення
- Критично оцінювати науково-технічний прогрес;
- усвідомлювати значення математики для опису світу.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані задач, діяти за алгоритмом, визначати достатність даних, оцінювати їхню достовірність, доводити істинність тверджень.
Ставлення
- Критично осмислювати джерела інформації; розуміти важливість ІК-технологій для ефективного розв’язання математичних задач.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну навчальну діяльність, аналізувати й коригувати результати, доводити правильність чи хибність власних суджень.
Ставлення
- Усвідомлення цінності нових знань та прагнення самовдосконалюватися.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Аргументувати та відстоювати власну позицію, приймати рішення на основі аналізу даних і причинно-наслідкових зв’язків (обговорення способів розв’язання в групах).
Ставлення
- Відповідальність, ініціативність, упевненість у собі;
- рівне ставлення до інших і відповідальність за спільну справу під час групової роботи.