Тема: Знаходження значень невідомих сторін трикутника
Мета: Сформувати в учнів уміння знаходити невідомі сторони прямокутного трикутника за допомогою синуса, косинуса та тангенса гострого кута; удосконалити навички застосування тригонометричних співвідношень до розв’язування практичних задач і закріпити логічні доведення, пов’язані з властивостями прямокутного трикутника.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Будувати та досліджувати математичні моделі прямокутного трикутника;
- здійснювати обґрунтовані доведення формул для катетів і гіпотенузи;
- робити прогнози результатів розв’язування прикладних задач.
Ставлення
- Готовність перевіряти правильність аргументів;
- усвідомлення ролі математики як мови науки та техніки.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко й аргументовано формулювати означення синуса, косинуса, тангенса;
- вести конструктивний діалог під час обговорення розв’язків;
- коректно використовувати математичну термінологію.
Ставлення
- Усвідомлення цінності точних і лаконічних формулювань;
- повага до державної мови як засобу професійного та навчального спілкування.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
Уміння
- Створювати математичні моделі практичних ситуацій (обчислення висоти об’єкта, довжини тіні тощо);
- робити висновки на основі вимірювань та розрахунків.
Ставлення
- Критичне ставлення до застосування науково-технічних досягнень;
- усвідомлення важливості математики для опису та пізнання довкілля.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані задач у вигляді таблиць або схем;
- діяти за алгоритмом обчислення сторін трикутника;
- перевіряти достовірність інформації (результатів обчислень) різними способами.
Ставлення
- Критичне осмислення джерел інформації;
- усвідомлення значення ІК-технологій для ефективного розв’язування математичних задач.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну роботу під час виконання завдань різних рівнів;
- аналізувати й коригувати власні помилки у ході обчислень;
- оцінювати досягнуті результати та визначати наступні кроки у навчанні.
Ставлення
- Усвідомлення цінності постійного вдосконалення знань;
- зацікавленість у пізнанні світу через математичні методи.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Співпрацювати в парах і групах під час розв’язування задач біля дошки;
- слухати й оцінювати аргументи однокласників, формулювати контраргументи.
Ставлення
- Відповідальність за спільний результат;
- толерантність та повага до думки інших.
· Інноваційність
Уміння
- Генерувати альтернативні способи знаходження невідомої сторони (через синус або тангенс, тощо);
- порівнювати ефективність запропонованих методів.
Ставлення
- Відкритість до нових ідей;
- позитивне ставлення до конструктивних пропозицій однокласників.