Тема: Теорема Піфагора
Мета: Сформувати цілісне розуміння теореми Піфагора, навчити учнів застосовувати її для обчислення елементів прямокутного трикутника та реальних об’єктів, розвивати культуру доведення й логічне мислення.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Доводити правильність тверджень, виконувати розрахунки за теоремою Піфагора;
- будувати найпростіші математичні моделі практичних ситуацій.
Ставлення
- Готовність перевіряти аргументи й розуміння значущості математики як мови науки.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати твердження та доведення теореми;
- добирати математичну термінологію в усних поясненнях і письмових розв’язках.
Ставлення
- Усвідомлення цінності лаконічних формулювань та повага до української мови.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Уміння
- Будувати та досліджувати моделі;
- робити обґрунтовані висновки з вимірювань.
Ставлення
- Критично оцінювати внесок математики у пізнання світу.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- структурувати дані задач, діяти за алгоритмом розв’язування;
- оцінювати достовірність обчислень і доведень.
Ставлення
- Критичне ставлення до джерел інформації та розуміння ролі ІКТ у математичних розрахунках.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Контролювати й оцінювати власні результати, виправляти помилки.
Ставлення
- Усвідомлення потреби постійно оновлювати знання та прагнення до саморозвитку.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Співпрацювати в парах/групах під час виконання практичних завдань;
- аргументовано відстоювати власну позицію щодо вибору способу доведення.
Ставлення
- Відповідальність і рівноправне ставлення до думок однокласників.
· Інноваційність
Уміння
- Пропонувати альтернативні способи доведення теореми або перевірки відповідей задач (наприклад — геометричне та алгебраїчне доведення).
Ставлення
- Відкритість до нових математичних ідей та підтримка конструктивних пропозицій інших учнів.
· Культурна компетентність
Уміння
- Відстежувати історико-культурний контекст теореми Піфагора;
- унаочнювати моделі (схеми, діаграми) для демонстрації доведень.
Ставлення
- Усвідомлення внеску античних математиків у світову культуру та науку.