Тема: Розвʼязування типових завдань за темою «Системи лінійних рівнянь з двома змінними»
Мета: Перевірити та вдосконалити вміння учнів:
· розв’язувати системи двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом, підстановкою й додаванням;
· перевіряти належність точки графікам рівнянь і коректно робити висновки;
· моделювати реальні ситуації системою рівнянь (наприклад — порівняння цін ноутбуків і планшетів), інтерпретувати й оцінювати отримані результати;
· розвивати логічне й критичне мислення, математичну мову та навички командної роботи під час обговорення стратегій розв’язання.
Компоненти ключових компетентностей:
· Математична компетентість
Уміння
- Створювати та досліджувати математичні моделі (системи рівнянь) реальних процесів;
- Обґрунтовувати правильність розв’язків, робити прогнози, критично оцінювати результати.
Ставлення
- Готовність шукати пояснення, усвідомлення ролі математики як «мови науки».
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко, логічно формулювати запитання, аргументи та висновки під час пояснення розв’язків;
- Коректно вживати математичну термінологію («розв’язок системи», «графічний метод» тощо).
Ставлення
- Визнання важливості лаконічних формулювань і повага до української мови.
· Здатність спілкуватись рідною та іноземною мовами
Уміння
- Пояснювати зміст задач українською та, за потреби, добирати іншомовні позначення для пошуку інформації (наприклад, “system of linear equations”).
Ставлення
- Усвідомлення цінності мовного різноманіття й точного вживання термінів різними мовами.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
Уміння
- Будувати й досліджувати математичні моделі економічних-технічних ситуацій (зміна цін ґаджетів).
Ставлення
- Критично оцінювати досягнення науково-технічного прогресу й роль математики в пізнанні світу.
· Інноваційність
Уміння
- Генерувати різні стратегії розв’язування систем (графічно, алгебраїчно, змішані підходи).
Ставлення
- Відкритість до нових ідей та підтримка конструктивних пропозицій однокласників.
· Інформаційно-комунікаційна компетентість
Уміння
- Структурувати дані задач, будувати алгоритм розв’язування системи;
- - Використовувати онлайн-сервіси для побудови графіків.
Ставлення
- Критичне ставлення до джерел інформації та технологій.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну роботу (розподіл часу), оцінювати досягнутий результат.
Ставлення
- Усвідомлення цінності нових знань і прагнення вдосконалювати результат.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Працювати в парах/групах, аргументувати й захищати свій спосіб розв’язання, слухати інших.
Ставлення
- Відповідальність за спільну справу, повага до думок однокласників.
· Культурна компетентність
Уміння
- Графічно візуалізувати математичні об’єкти (координатна площина, прямі) як елемент наочної культури.
Ставлення
- Усвідомлення взаємозв’язків математики й культури, важливості її внеску в мистецтво та архітектуру.
· Підприємництво і фінансова грамотність
Уміння
- Будувати й аналізувати математичні моделі вартості товарів, планувати бюджет (задача про олімпіадні нагороди).
Ставлення
- Ощадливість, розуміння значущості математичних розрахунків для оцінки ризиків і прийняття рішень.