Тема: Вписані чотирикутники
Мета: Сформувати в учнів уявлення про чотирикутник вписаний у коло та коло, описане навколо чотирикутника; довести й усвідомити властивість і ознаку вписаного у коло чотирикутника; виробити вміння розпізнавати вписані чотирикутники, застосовувати теореми для розв’язування задач і доведення фактів; розвивати логічне і критичне мислення, культуру математичного мовлення та командну взаємодію учнів.
Компетенції:
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко та зрозуміло формулювати означення, теореми й доведення вписаного у коло чотирикутника;
- аргументувати відповіді, ставити запитання, вести конструктивний діалог під час фронтального обговорення й підсумку уроку;
- коректно використовувати математичну термінологію («вписаний», «описаний» тощо).
Ставлення
- Усвідомлення цінності чітких, лаконічних формулювань і поваги до української мови.
· Математична
Уміння
- Оперувати геометричними об’єктами на площині (коло, дуга, кути, чотирикутники);
- доводити правильність тверджень (властивість і ознаку вписаного у коло чотирикутника);
- застосовувати логічні міркування для розв’язування задач.
Ставлення
- Готовність шукати пояснення, оцінювати правильність аргументів і усвідомлювати роль математики як «мови» науки.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
Уміння
- Будувати та досліджувати математичні моделі (наприклад, виконувати креслярські побудови у задачах);
- робити висновки на основі міркувань та доведень.
Ставлення
- Критичне оцінювання отриманих результатів; усвідомлення важливості математики для пізнання навколишнього світу.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані задач і діяти за алгоритмом (послідовність доведення, розв’язування);
- оцінювати достатність вихідних даних, доводити істинність тверджень.
Ставлення
- Критичне осмислення інформації та джерел (перевірка правильності доведення; робота з анімаційними слайдами презентації).
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну навчальну діяльність (робота з конспектом, підручником, домашнє завдання);
- аналізувати й оцінювати результат (самоперевірка відповідей, рефлексія в кінці уроку).
Ставлення
- Усвідомлення цінності нових знань та прагнення вдосконалювати результати.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Висловлювати власну думку та слухати інших під час обговорення проблемних питань («Чи навколо кожного чотирикутника можна описати коло?»);
- співпрацювати в парі/групі, аргументувати й обстоювати позицію під час доведення властивості.
Ставлення
- Відповідальність та ініціативність у спільній роботі; рівне ставлення до однокласників від час обговорення.