Тема: Застосування подібності трикутників
Мета: Сформувати в учнів уміння застосовувати подібність трикутників для доведення пропорційності відрізків хорд, січних і дотичних та розв’язувати задачі практичного змісту, повʼязані з цими співвідношеннями.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Оперувати числовою та графічною інформацією про відрізки та кути;
- будувати й досліджувати математичні моделі (хорди, січні, дотичні);
- доводити правильність тверджень про пропорційність відрізків.
Ставлення
- Усвідомлення ролі математики як мови науки та техніки.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко та лаконічно формулювати математичні висновки;
- доречно вживати геометричну термінологію;
- вести конструктивний діалог під час обговорення доведень.
Ставлення
- Визнання важливості чітких формулювань та поваги до української мови.
· Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами
Уміння
- Перекладати й пояснювати ключові математичні терміни різними мовами;
- грамотно висловлюватися, презентуючи розв’язання задач.
Ставлення
- Усвідомлення цінності мовного різноманіття та коректного вживання термінів.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
Уміння
- Будувати математичні моделі реальних вимірювальних задач (наприклад, знаходження радіуса кола на місцевості);
- обґрунтовувати отримані рішення.
Ставлення
- Критично оцінювати застосування математичних методів у пізнанні світу.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані задач, діяти за алгоритмом, перевіряти правильність доведень.
Ставлення
- Критично ставитися до джерел інформації та важливості ІКТ у розв’язанні геометричних задач.ʼ
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну навчальну діяльність, аналізувати та коригувати результати (самоперевірка доведень);
- аргументовано підтверджувати або спростовувати твердження.
Ставлення
- Усвідомлення цінності постійного здобуття нових знань і прагнення до самовдосконалення.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Висловлювати власну думку, слухати інших, оцінювати аргументи в групових обговореннях доведень і розв’язань задач.
Ставлення
- Логічно обґрунтовувати позицію без передчасних висновків.
· Культурна компетентність
Уміння
- Унаочнювати математичні моделі (побудова точних креслень кіл, хорд і січних як елемент навчальної графіки).
Ставлення
- Усвідомлення взаємозв’язку математики та культури через точність і естетику геометричних побудов.