Тема: Застосування ознак подібності трикутників
Мета: Систематизація ознак подібності трикутників і застосування їх для обчислення невідомих довжин. Учні обґрунтовують вибір ознаки подібності для конкретних трикутників і застосовують її, щоб обчислювати невідомі довжини та розв’язувати задачі.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Складати та використовувати пропорції для відповідних сторін подібних трикутників;
- доводити правильність вибраної ознаки подібності;
- переносити метод подібності на задачі «з місцевості» (вимірювання недосяжних відстаней).
Ставлення
- Готовність шукати пояснення й оцінювати правильність аргументів;
- усвідомлення важливості математики як інструмента практичних вимірювань.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати твердження, умови та висновки під час доведень;
- доречно вживати математичну термінологію.
Ставлення
- Повага до чітких, лаконічних формулювань українською мовою.
· Інформаційно-комунікаційна
Уміння
- Структурувати дані задачі у вигляді пропорцій та коротких записів;
- діяти за алгоритмом знаходження невідомих відрізків;
- оцінювати достовірність числових результатів.
Ставлення
- Критичне осмислення джерел інформації та способів обчислень.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Уміння
- будувати та досліджувати математичні моделі вимірювань на місцевості (перенесення подібності з рисунка на реальний об’єкт);
- робити висновки на основі отриманих обчислень.
Ставлення
- Усвідомлення ролі математики у пізнанні й описі навколишнього світу.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну роботу (послідовність кроків розв’язання);
- аналізувати та коригувати помилки в пропорціях чи обчисленнях.
Ставлення
- Усвідомлення цінності нових знань і прагнення вдосконалювати результати.
· Громадянські та соціальні
Уміння
- Співпрацювати в парі/групі під час колективного доведення подібності;
- аргументувати та відстоювати вибір ознаки подібності.
Ставлення
- Відповідальність за спільний результат і логічне обґрунтування позиції.