Тема: Розв’язування задач на застосування поняття та властивостей трапеції
Мета: Сформувати в учнів уміння застосовувати означення та властивості трапеції (особливо рівнобічної й прямокутної) для розв’язування типових геометричних задач. Розвивати навички побудови доведень, логічних міркувань і математичного моделювання ситуацій із трапеціями. Удосконалити вміння чітко й лаконічно формулювати математичні твердження державною мовою. Сприяти розвитку навчальної самостійності, критичного мислення та командної взаємодії під час колективного обговорення розв’язків.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Оперувати геометричними об’єктами (трапеція, її висоти, діагоналі);
- будувати й досліджувати математичні моделі, застосовувати властивості рівнобічної трапеції;
- виконувати доведення рівності трикутників та властивість діагоналей рівнобічної трапеції;
- оцінювати правильність міркувань, прогнозувати результат.
Ставлення
- Готовність шукати обґрунтування, усвідомлення значущості геометрії як «мови» науки.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко й зрозуміло формулювати припущення, доведення та висновки;
- доречно вживати геометричну термінологію «трапеція», «висота», «діагональ», «доведення» тощо;
- підтримувати конструктивний діалог під час фронтального обговорення розв’язків.
Ставлення
- усвідомлення важливості лаконічних формулювань та поваги до державної мови.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Уміння
- Будувати та досліджувати модель трапеції як абстракцію реальних конструкцій (рамки, опори тощо);
- обґрунтовувати вибрані способи розв’язання з опорою на доведення властивостей.
Ставлення
- критично оцінювати застосування геометричних ідей у технічних об’єктах; розуміти їхню практичну цінність.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну діяльність;
- оцінювати й корегувати результати (самоперевірка відповідей, взаємооцінювання).
Ставлення
- Усвідомлювати цінність нових знань, прагнути вдосконалювати результати своєї роботи.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Співпрацювати в команді (робота в парах при доведенні ознаки рівнобічної трапеції);
- аргументувати та відстоювати власну позицію, коректно оцінювати контраргументи однокласників.
Ставлення
- Відповідальність за спільний результат, рівне ставлення до інших у процесі навчального діалогу.