Тема: Трапеція
Мета: Сформувати в учнів уявлення про трапецію як вид чотирикутника, її види (прямокутна, рівнобічна), властивості та ознаку рівнобічної трапеції. Навчити застосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач, у тому числі з побудовами та доведеннями.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Формулювати означення геометричних фігур (трапеція, рівнобічна трапеція, прямокутна трапеція);
- застосовувати властивості кутів при основах, ознаку рівнобічної трапеції;
- розв’язувати задачі з побудовами і на доведеннями;
- обґрунтовувати правильність розв’язання завдань;
- інтерпретувати математичні моделі (геометричні фігури) та пов’язувати їх із задачами практичного змісту.
Ставлення
- Усвідомлення важливості логічного доведення тверджень;
- готовність до застосування геометрії в реальних ситуаціях;
- позитивне ставлення до точності та обґрунтованості в розв’язаннях.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко та коректно формулювати математичні думки усно й письмово;
- використовувати математичну термінологію (наприклад: "основа", "висота", "рівнобічна", "перпендикулярні сторони").
Ставлення
- Повага до точного мовлення й використання державної мови під час пояснення;
- усвідомлення цінності грамотного висловлення в математиці.
· Інформаційно комунікаційна
Уміння
- Структурувати інформацію (означення, властивості, задачі);
- діяти за алгоритмом у побудові геометричних фігур;
- використовувати наочність та презентації (супровід побудов у завданні №1).
Ставлення
- Усвідомлення важливості використання зорової інформації для кращого розуміння задач;
- критичне ставлення до джерел математичної інформації.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну діяльність під час розв’язування задач (аналіз, побудова, висновок);
- самостійно аналізувати результати своєї роботи, робити висновки, виправляти помилки.
Ставлення
- Зацікавленість у самостійному пізнанні геометрії;
- усвідомлення важливості постійного вдосконалення в навчанні.
· Громадянські та соціальні
Уміння
- співпрацювати в парі чи групі при побудові чи доведенні задач;
- висловлювати та обґрунтовувати власну точку зору під час обговорення теорем і задач.
Ставлення
- повага до позиції іншого;
- відповідальність за спільну діяльність.