Тема: Розв’язування задач на застосування поняття многокутника
Мета: Сформувати практичні уміння розпізнавати та застосовувати властивості опуклих многокутників (кути, сторони, діагоналі) під час розв’язування задач і логічно обґрунтовувати доведення отриманих результатів.
Компетенції:
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати математичні запитання та висновки;
- коректно вживати терміни «внутрішній/зовнішній кут», «діагональ», «опуклий многокутник» під час аргументації розв’язків.
Ставлення
- Усвідомлення важливості лаконічних формулювань і поваги до державної мови.
· Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами
Уміння
- Перекладати й пояснювати назви многокутників;
- порівнювати українську та міжнародну термінологію у формулі суми кутів опуклого многокутника.
Ставлення
- Повага до мовного різноманіття та точності в уживанні термінів.
· Математична компетентність
Уміння
- Будувати та досліджувати моделі многокутників, встановлювати кількісні й просторові зв’язки між їх елементами, здійснювати прогнози результатів розв’язків.
Ставлення
- Готовність перевіряти правильність аргументів і бачити значущість математики як мови науки та технологій.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
Уміння
- Створювати й досліджувати математичні моделі (наприклад, залежність кількості діагоналей від числа вершин);
- обґрунтовувати висновки на основі міркувань та свідчень.
Ставлення
- Критично оцінювати внесок математики у пізнання навколишнього світу.
· Інноваційність
Уміння
- Генерувати різні стратегії розв’язування та планувати їх реалізацію.
Ставлення
- Відкритість до нових ідей та підтримка конструктивних пропозицій однокласників.
· Екологічна компетентність
Уміння
- Розпізнавати задачі, у яких многокутники використовують для моделювання природних форм (наприклад, бджолині соти), та оцінювати вплив людської діяльності через ці моделі.
Ставлення
- Зацікавленість у сталому розвитку й усвідомлення ролі математики у вирішенні екологічних проблем.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Структурувати дані у таблицях;
- діяти за алгоритмом знаходження кута многокутника і перевіряти достовірність результатів.
Ставлення
- Критичне осмислення джерел і важливості ІКТ для ефективного розв’язання геометричних задач.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну роботу;
- аналізувати та коригувати власні розв’язки, доводячи правильність чи помилковість міркувань;
Ставлення
- Усвідомлення цінності нових знань і прагнення до самовдосконалення.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Співпрацювати в парах під час перевірки розв’язків, аргументовано обстоювати позицію та приймати рішення на основі аналізу даних.
Ставлення
- Відповідальність, ініціативність і рівне ставлення до інших під час колективного обговорення шляхів розв’язання задач.
· Культурна компетентність
Уміння
- Використовувати побудову схем і діаграм для унаочнення моделей многокутників та бачити математику в мистецьких орнаментах з правильних многокутників.
Ставлення
- Усвідомлення взаємозв’язку математичних форм і культурних артефактів (архітектура, народні узори).
· Підприємливість та фінансова грамотність
Уміння
- Шукати оптимальні способи розв’язання (найкоротший алгоритм).
Ставлення
- Ощадливість і розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків у практичних ситуаціях.