Тема: Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника
Мета: Сформувати в учнів розуміння теореми Фалеса, навчити їх коректно її формулювати й самостійно здійснювати доведення, а також ознайомити зі змістом середньої лінії та медіан трикутника, показавши практичні способи використання цих знань.
Компетенції:
· Математична
Уміння
- Оперувати геометричними об’єктами (трикутники, паралельні прямі, середні лінії);
- будувати та досліджувати математичні моделі, встановлювати пропорційні відношення;
- здійснювати доведення теорем, застосовувати їх під час розв’язування задач;
Ставлення
- Готовність критично оцінювати міркування й аргументи;
- усвідомлення ролі геометрії як мови науки і техніки.
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати означення, теореми й наслідки;
- аргументовано пояснювати кроки доведення;
- вести конструктивний математичний діалог, ставити уточнювальні запитання.
Ставлення
- Усвідомлення важливості лаконічних формулювань;
- повага до державної мови та математичної термінології.
· Інформаційно-комунікаційна компетентність
Уміння
- Читати та аналізувати мультимедійну презентацію;
- діяти за алгоритмом побудови, складати власні алгоритми доведення.
Ставлення
- Критичне ставлення до джерел інформації;
- розуміння важливості ІК-технологій для ефективного розв’язування геометричних задач.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну роботу під час практичної побудови та самостійного доведення властивостей;
- оцінювати проміжні результати, коригувати стратегію розв’язування;
- моделювати власну освітню траєкторію (визначати, що потрібно повторити/поглибити).
Ставлення
- Зацікавленість у нових знаннях і саморозвитку;
- усвідомлення цінності геометрії для майбутнього навчання та професійної діяльності.
· Громадянські та соціальні компетентності
Уміння
- Співпрацювати в парі/групі під час формулювання теореми Фалеса і доведення властивостей середньої лінії;
- аргументовано обстоювати власну позицію та враховувати аргументи однокласників;
- приймати спільні рішення на основі аналізу всіх даних.
Ставлення
- Відповідальність за спільну справу;
- рівне, доброзичливе ставлення до інших;
- впевненість у собі та ініціативність.