Тема: Розвʼязування типових завдань за темою «Раціональні рівняння»
Мета: Систематизувати вміння учнів розпізнавати цілі та дробово-раціональні рівняння, коректно визначати ОВР, добирати доцільний спосіб розв’язання (зокрема через основну властивість пропорції), перевіряти розв’язки та інтерпретувати результат.
Компоненти ключових компетентностей:
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати думки, ставити запитання, аргументувати, доречно вживати математичну термінологію під час пояснення кроків розв’язання; вести конструктивний діалог при взаємоперевірці.
Ставлення
- Визнання важливості лаконічних формулювань і повага до державної мови під час математичних обговорень.
· Математична компетентність
Уміння
- Застосовувати логічні міркування та будувати й інтерпретувати прості математичні моделі;
- розпізнавати раціональні рівняння серед інших;
- розв’язувати рівняння зі змінною у знаменнику.
Ставлення
- Готовність шукати пояснення, оцінювати правильність аргументів.
· Навчання впродовж життя
Уміння
- Планувати власну діяльність під час розвʼязування типових завдань, аналізувати та корегувати помилки, оцінювати результат і доводити правильність чи помилковість тверджень.
Ставлення
- Усвідомлення цінності нових знань і прагнення вдосконалювати результат.
Додаткові математичні компетентності
· Процедурна
Уміння
- Визначати ОВР;
- застосовувати основну властивість пропорції;
- виконувати перетворення до рівносильних рівнянь;
- здійснювати перевірку.
Ставлення
- Акуратність і відповідальність за кожний крок алгоритму.
· Логічна
Уміння
- Відрізняти необхідні та достатні умови;
- виконувати короткі доведення правильності перетворень і виявляти сторонні корені.
Ставлення
- Прагнення до строгості та внутрішньої узгодженості міркувань.
· Дослідницька
Уміння
- Аналізувати параметричні умови відсутності/наявності розв’язань;
- висувати й перевіряти гіпотези щодо обмежень на параметр.
Ставлення
- Цікавість до пошуку закономірностей і відкритість до перевірки власних гіпотез.
· Методологічна
Уміння
- Обирати доцільний метод залежно від структури рівняння.
Ставлення
- Рефлексивність у виборі стратегії та готовність змінити підхід після перевірки.