Урок 45

Площа трапеції

Геометрія 8 клас (нова програма)

Комплектація: конспект, навчальна презентація

Тема: Площа трапеції

Мета:

  • Навчальна: засвоїти теорему про площу трапеції та наслідок з теореми про площу трапеції; формувати вміння знаходити площу трапеції, доводити теорему про площу трапеції;
    • Розвиваюча: розвивати вміння визначати та пояснювати поняття математичною мовою;
    • Виховна: виховувати впевненість у власних силах, необхідність розкрити потенціал;

Компетенції:

  • комунікативні (спроможність грамотно висловити свою думку)
  • інформаційні (спроможність опрацьовувати нові пізнавальні дані)

Тип уроку: засвоєння нових знань;

Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, мультимедійне обладнання, презентер

Для ознайомлення з умовами завантаження натисніть кнопку

Увага! Автоматичний показ змісту матеріалу, реальний зміст відрізняється від автоматизованої подачі (Автоматизований режим не показує формули, графіки, геометричні побудови та багато чого іншого і має не правильну структуру - це лише поверховий огляд текстового наповнення матеріалу)

____ ________________ 20___ р. [ дата ]Тема: Площа трапеціїМета:· Навчальна: засвоїти теорему про площу трапеції та наслідок з теореми про площу трапеції; формувати вміння знаходити площу трапеції, доводити теорему про площу трапеції;· Розвиваюча: розвивати вміння визначати та пояснювати поняття математичною мовою;· Виховна: виховувати впевненість у власних силах, необхідність розкрити потенціал;Компетенції:· комунікативні (спроможність грамотно висловити свою думку)· інформаційні (спроможність опрацьовувати нові пізнавальні дані)Тип уроку: засвоєння нових знань;Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, мультимедійне обладнання, презентер;Хід уроку I. Організаційний етап· Привітання· Перевірка присутніх на уроці· Перевірка д/з· Налаштування на роботу II. Актуалізація опорних знань· Який чотирикутник називається трапецією?· Як називаються паралельні сторони трапеції?· Сформулюйте означення середньої лінії трапеції· Які властивості має середня лінія трапеції?III. Вивчення нового матеріалуТеорема (формула площу трапеції)Площа трапеції дорівнює добутку півсуми її основ на висоту:,де – основи трапеції, – висота трапеції.Ø Сформулюйте формулу площі для цієї трапеціїДано: – трапеція – основи - висотаДовести:Доведення:Доведено.НаслідокПлоща трапеції дорівнює добутку середньої лінії на висоту.Ø Сформулюйте формулу площі для цієї трапеціїØ Чи існує трапеція, середня лінія якої ділить її площу навпіл?(Творче д/з: Довести або спростувати це твердження)IV. Закріплення нових знань та вмінь учнів№583Знайдіть площу трапеції, якщо:а) її основи дорівнюють 4 см і 10 см, а висота 6 см;Дано:Знайти:Розв’язок:Відповідь: б) висота трапеції та її середня лінія дорівнюють 8 см.Дано: – середня лініяЗнайти:Розв’язок:Відповідь: №584Основи рівнобічної трапеції дорівнюють 8 см і 16 см, а гострі кути . Знайдіть площу трапеції.Дано: – рівнобічна трапеція – основи см смЗнайти:Розв’язок:· Побудуємо висоти трапеції і · Розглянемо · Розглянемо Відповідь:№596Знайдіть площу:а) рівнобічної трапеції з основами 15 см і 39 см, у якій діагональ перпендикулярна до бічної сторони;Дано: – рівнобічна трапеція см см – діагональЗнайти:Розв’язок:· Аналогічно до попередньої задачі, · Розглянемо прямокутний :За метричним співвідношенням: смВідповідь: б) прямокутної трапеції з бічними сторонами 12 см і 13 см, діагональ якої є бісектрисою гострого кутаДано: – прямокутна трапеція см см – діагональ, бісектриса Знайти:Розв’язок:· Розглянемо · Розглянемо прямокутний : смВідповідь: №598Побудуйте трикутник, рівновеликий даній трапеціїДано: – трапеція – висотаПобудувати:Трикутник з площею Побудова:1. Продовжимо сторону і відкладемо від т. ;2. З’єднаємо точки та розглянемо ; Побудовано.
№604Знайдіть площу рівнобічної трапеції з бічною стороною 10 см, описаної навколо кола з радіусом 4 см.Дано: – рівнобічна трапеція смЗнайти:· см· За властивістю сторін описаного навколо кола чотирикутника: смВідповідь: V. Підсумок уроку· Сформулюйте теорему про площу трапеції· Сформулюйте наслідок з теореми про площу трапеції· Як можна довести рівність двох фігур?· Як будемо міркувати, доводячи або спростовуючи запитання: «Чи існує трапеція, середня лінія якої ділить її площу навпіл?»VI. Домашнє завданняОпрацювати § 17 (ст.173-175) Виконати № 585, 599, 605Повторити §15-16, підготуватися до самостійної роботи «Многокутники. Площа многокутника»

Для ознайомлення з умовами завантаження натисніть кнопку