Тема: Стандартний вигляд числа.
Мета: Сформувати в учнів уявлення про стандартний вигляд числа, навчити записувати великі й малі числа у стандартному вигляді, виконувати з ними дії (множення, ділення, округлення) та застосовувати поняття порядку числа для порівняння й оцінювання реальних величин.
Компоненти ключових компетентностей:
· Вільне володіння державною мовою
Уміння
- Чітко формулювати означення «стандартний вигляд числа», «порядок числа»;
- усно й письмово пояснювати кроки перетворення числа у стандартний вигляд під час виконання завдань уроку.
Ставлення
- Повага до точності математичних формулювань українською мовою;
- визнання важливості чітких і лаконічних пояснень під час розв’язування задач.
· Математична компетентність
Уміння
- Оперувати числовою інформацією, використовувати степеневий запис для подання числа у стандартному вигляді;
- порівнювати числа за їх порядком, оцінювати наближені значення після округлення та запису у стандартному вигляді.
Ставлення
- Усвідомлення важливості математики як мови для опису великих і малих величин у науці, техніці та повсякденному житті.
· Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Уміння
- Використовувати стандартний вигляд числа для подання й аналізу реальних природничих та технічних величин (космічні відстані, маси, швидкості тощо);
Ставлення
- Усвідомлення важливості математичних моделей (зокрема степеневого й стандартного запису чисел) для опису навколишнього світу;
- зацікавленість у використанні математичних оцінок для розуміння масштабу явищ.
ДОДАТКОВІ МАТЕМАТИЧНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
· Логічна
Уміння
- Логічно пояснювати, чому збільшення показника степеня на 1 збільшує число в 10 разів (і навпаки);
- робити висновки про величину числа, порівнюючи лише порядки чисел.
Ставлення
- Готовність перевіряти правильність міркувань та виправляти логічні помилки.
· Методологічна
Уміння
- Оцінювати доцільність використання стандартного вигляду числа в різних ситуаціях (довідкові таблиці, науково-популярні тексти, задачі з фізики/географії);
- обирати форму запису числа (звичайний чи стандартний вигляд), яка є зручнішою для аналізу й порівняння.
Ставлення
- Усвідомлення, що вибір форми подання чисел впливає на розуміння інформації.