Урок 24

Означення подібних трикутників

Геометрія 8 кл (нова програма)

Комплектація: конспект, навчальна презентація

Тема: Означення подібних трикутників

Мета:

  • Навчальна: Сформулювати означення подібних трикутників
  • Розвиваюча: розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці та вміння аналізувати завдання на основі отриманих знань
  • Виховна: виховувати охайність при оформленні конспекту

Компетенції:

  • математичні
  • загально навчальні

Тип уроку: засвоєння нових знань і навичок, формування вмінь

Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, набір креслярських інструментів, презентер, екран, комп’ютер

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку

Відеоогляд презентації

Увага! Автоматичний показ змісту матеріалу, реальний зміст відрізняється від автоматизованої подачі (Автоматизований режим не показує формули, графіки, геометричні побудови та багато чого іншого і має не правильну структуру - це лише поверховий огляд текстового наповнення матеріалу)

____ ________________ 20___ р. [ дата ]Тема: Означення подібних трикутниківМета:· Навчальна: Сформулювати означення подібних трикутників· Розвиваюча: розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці та вміння аналізувати завдання на основі отриманих знань;· Виховна: виховувати охайність при оформленні конспекту;Компетенції:· математичні· загально навчальніТип уроку: засвоєння нових знань і навичок, формування вміньОбладнання: опорний конспект, навчальна презентація, набір креслярських інструментів, презентер, екран, комп’ютер. Хід уроку I. Організаційний етап· Привітання· Перевірка присутніх на уроці· Перевірка виконання д/з· Налаштування на роботу II. Актуалізація опорних знань· Що називають відношенням відрізків?· Які відрізки називаються пропорційними?· Сформулюйте узагальнену теорему Фалеса· Чи буде ця теорема справедливою для довільних прямих однієї площини?· Як побудувати четвертий пропорційний відрізок? III. Вивчення нового матеріалуØ Наведіть приклади об’єктів з повсякденного життя, які мають однакову форму але різні розміри· У геометрії фігури однакової форми називаються подібнимиØ Наведіть приклади геометричних фігур, які завжди будуть подібними (усі квадрати, півкруги, кола, круги, відрізки, зображення прапора України (співвідношення ширини прапора до його довжини має бути сталим, а саме 2:3) та ін.)· Подібні трикутникиДва трикутники називаються подібними, якщо кути одного з них відповідно дорівнюють кутам іншого і відповідні сторони цих трикутників пропорційні.Тобто, якщо :· · · – коефіцієнт подібностіСторони і лежать проти рівних кутів називаються відповідними.Ø Яким буде коефіцієнт подібності двох рівних трикутників?Опорна задачаВідношення периметрів подібних трикутників дорівнює коефіцієнту подібності.Дано:Довести:Доведення:Так як і , то:Доведено. Ø Чи будуть відношення відповідних лінійних елементів (медіана, бісектриса, висота тощо) подібних трикутників також подібні?· Відношення відповідних лінійних елементів (медіан, бісектрис, висот тощо)подібних трикутників дорівнює коефіцієнту подібностіВарто пам’ятатиЩоб скласти відношення відповідних сторін трикутників:1) Визначте відповідно рівні кути трикутників;2) З’ясуйте, які їх сторони є відповідними;3) Запишіть рівність трьох дробів, у чисельниках яких – сторони одного з трикутників, а в знаменниках – відповідні сторони іншого;IV. Закріплення нових знань та вмінь учні№326. За даними рисунка знайдіть Розв’язок:Відповідь: №330Відомо, що а) кут , якщо ;Розв’язок:Так як , то:Відповідь: б) кут , якщо ;Розв’язок:Так як , то:З :Так як , Відповідь: №332Сторони трикутника дорівнюють 2,5 см, 4 см і 5 см. Знайдіть сторони трикутника, подібного даному, якщо:а) його периметр дорівнює 46 см;Дано: см см см см Знайти:Розв’язок:Так як , то: і Отже: см см смВідповідь: 10 см, 16 см, 20 смб) його найменша сторона дорівнює найбільшій стороні цього трикутника;Дано:- найменша сторона см см смЗнайти:Розв’язок:Так як , то:Відпоівдь: 5 см, 10 см, 8 см№334Доведіть за означенням, що будь-які два рівносторонні трикутники подібні.Дано: – рівносторонні трикутникиДовести:Доведення: – рівносторонні Так як всі кути цих трикутників рівні, то вони подібні за означенням.Доведено.№339, причому Доведіть, що .Дано:ДовестиДоведення:Так як , то .З : – рівнобедрений трикутник Доведено.№343Кожен із двох нерівних, але подібних трикутників має сторони завдовжки 12 см і 18 см. Знайдіть невідомі сторони цих трикутників.Дано:Кожен трикутник має сторони 12 см і 18 смЗнайти:Невідомі сторониРозв’язок:Нехай см, смТак як : см смВідповідь: V. Підсумок уроку· Як називаються сторони подібних трикутників, що лежать проти рівних кутів?· Чому дорівнює відношення периметрів подібних трикутників?· Що потрібно зробити, щоб скласти відношення відповідних сторін подібних трикутників?· Чому дорівнює відношення відповідних лінійних елементів (медіан, бісектрис, висот тощо)подібних трикутників?VI. Домашнє завданняОпрацювати § 10Виконати № 324, 327, 333, 340

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку