Урок 07

Прямокутник та його властивості

Геометрія 8 кл (нова програма)

Комплектація: конспект, навчальна презентація

Тема: Прямокутник та його властивості

Мета:

  • Навчальна: : засвоїти означення прямокутника, навчити відрізняти прямокутник від паралелограма, засвоїти основну властивість прямокутника;
  • Розвиваюча: : розвивати інтелектуальні здібності дітей, як от: уміння володіти мовою геометрії, уміння виконувати геометричні побудови;
  • Виховна: виховувати вміння робити правильні висновки, виховувати охайність у конспектуванні знань в зошиті;

Компетенції:

  • Математичні: вміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині;

Тип уроку: засвоєння нових знань;

Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, комп’ютер, проектор, екран, презентер

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку

Увага! Автоматичний показ змісту матеріалу, реальний зміст відрізняється від автоматизованої подачі (Автоматизований режим не показує формули, графіки, геометричні побудови та багато чого іншого і має не правильну структуру - це лише поверховий огляд текстового наповнення матеріалу)

____ ________________ 20___ р. [ дата ]Тема: Прямокутник та його властивостіМета:· Навчальна: засвоїти означення прямокутника, навчити відрізняти прямокутник від паралелограма, засвоїти основну властивість прямокутника;· Розвиваюча: розвивати інтелектуальні здібності дітей, як от: уміння володіти мовою геометрії, уміння виконувати геометричні побудови;· Виховна: виховувати вміння робити правильні висновки, виховувати охайність у конспектуванні знань в зошиті;Компетенції:· Математичні: вміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині;Тип уроку: засвоєння нових знань;Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, комп’ютер, проектор, екран, презентер.Хід уроку I. Організаційний етап· Привітання;· Перевірка присутніх на уроці;· Налаштування на роботу;Кожного дня роби трішки більше, ніж ти можеш - матимеш колосальний результат!Основа степеня (одиниця) - це ваші щоденні зусилля. Показник степеня (365) - кількість днів в році. Робіть трохи менше, ніж реально можете - і результат отримаєте незначний. Робіть трохи більше, ніж робите зазвичай - і результат збільшиться багаторазово.З математикою, як і з життям, не посперечаєшся. II. Актуалізація опорних знань· Ознаки рівності прямокутних трикутників;1. За двома катетами. (Якщо два катети одного прямокутного трикутника відповідно дорівнюють двом катетам другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.)2. За катетом і прилеглим гострим кутом. (Якщо катет і прилеглий до нього гострий кут одного прямокутного трикутника відповідно дорівнюють катету й прилеглому до нього гострому куту другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні)3. За катетом і протилежним кутом. (Якщо катет і протилежний йому кут одного прямокутного трикутника відповідно дорівнюють катету й протилежному йому куту другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні)4. За гіпотенузою і гострим кутом. (Якщо гіпотенуза й гострий кут одного прямокутного трикутника відповідно дорівнюють гіпотенузі й гострому куту другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні)5. За гіпотенузою і катетом. (Якщо гіпотенуза й катет одного прямокутного трикутника відповідно дорівнюють гіпотенузі й катету другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні) III. Вивчення нового матеріалуЯк і опрацьовані в минулому році види трикутників, чотирикутники теж можна поділити на види. Так як прямокутник є паралелограмом, то він має всі властивості паралелограма.Проблемні питання:· Чому прямокутник називається прямокутником?· Що саме відрізняє прямокутник від паралелограма?ПрямокутникПрямокутником називається паралелограм, у якого всі кути прямі.Так як прямокутник є окремим випадком паралелограма то для нього справджуються всі властивості паралелограма.1. Протилежні сторони рівні;2. Протилежні кути рівні;3. Діагоналі точкою перетину діляться навпіл;Також сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює , діагональ ділить на два рівні трикутники та ін.Особливості прямокутникаТеорема (властивість прямокутника)Діагоналі прямокутника рівніДоведення:Дано: – прямокутник; – діагоналі;Довести:Доведення: (за двома катетами) . Доведено.Ознака прямокутникаЯкщо діагоналі паралелограма рівні, то цей паралелограм є прямокутником.Доведення:Дано: – паралелограм;Довести: – прямокутник;Доведення: (третя ознака рівності трикутників) . (внутрішні односторонні при , - січна). . Так як (протилежні кути паралелограма рівні) є чотирикутником за означенням чотирикутника. Доведено.Необхідна і достатня умова прямокутника Якщо ми ЗНАЄМО, що дана геометрична фігура – прямокутник, то:Діагоналі даного прямокутника рівніЯкщо нам ПОТРІБНО ДОВЕСТИ, що даний ПАРАЛЕЛОГРАМ – прямокутник, то достатньо довести, що:Діагоналі даного прямокутника рівніВарто пам’ятатиЩоб установити, що даний паралелограм — прямокутник, доведіть, що в ньому: або всі кути прямі (означення прямокутника), або діагоналі рівні (ознака прямокутника). IV. Закріплення нових знань та вмінь учнів№ 106Знайдіть периметр чотирикутника , якщо см, а периметр трикутника дорівнює 36 смДано: – прямокутник; см; см;Знайти: - ?Розв’язок: (за трьома сторонами) (см)Відповідь: 42 (см).№ 108У прямокутнику . Знайдіть кут між діагоналями прямокутника.Дано: – паралелограм;Знайти: - ?Розв’язок:Так як – рівнобедрений .*Враховуючи, що сума кутів трикутника , маємо:З .*Враховуючи, що сума суміжних кутів , маємо:Так як суміжні, то .*Враховуючи, що кутом між прямими називається менший із кутів, що утворився при перетині цих прямих, то наша відповідь - .Відповідь: . V. Підсумок уроку1. Яку геометричну фігуру називають прямокутником?2. Сформулюйте властивості прямокутника3. Поясніть, як установити, що даний паралелограм є прямокутником?4. Сформулюйте ознаку прямокутника VI. Домашнє завданняОпрацювати конспект, §4 (ст.31);Виконати № 107, 109

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку