Урок 29

Подібність прямокутних трикутників

Геометрія 8 кл (нова програма)

Комплектація: конспект, навчальна презентація

Тема: Подібність прямокутних трикутників

Мета:

  • Навчальна: сформулювати ознаки подібності прямокутних трикутників;
  • Розвиваюча: розвивати уміння працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки
  • Виховна: виховувати наполегливість, працьовитість, упевненість у власних силах

Компетенції:

  • математичні
  • загальнонавчальні

Тип уроку: засвоєння нових знань;

Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, мультимедійне обладнання, презентер

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку

Відеоогляд презентації

Увага! Автоматичний показ змісту матеріалу, реальний зміст відрізняється від автоматизованої подачі (Автоматизований режим не показує формули, графіки, геометричні побудови та багато чого іншого і має не правильну структуру - це лише поверховий огляд текстового наповнення матеріалу)

____ ________________ 20___ р. [ дата ]Тема: Подібність прямокутних трикутниківМета:· Навчальна: сформулювати ознаки подібності прямокутних трикутників;· Розвиваюча: розвивати уміння працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки;· Виховна: виховувати наполегливість, працьовитість, упевненість у власних силах;Компетенції:· математичні· загальнонавчальніТип уроку: засвоєння нових знань;Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, мультимедійне обладнання, презентер; Хід уроку I. Організаційний етап· Привітання· Перевірка присутніх на уроці· Оголошення результатів самостійної роботи· Перевірка виконання д/з· Налаштування на роботу II. Актуалізація опорних знаньПрямокутний трикутник завжди має:· Один прямий кут· Два гостріГіпотенуза – протилежна прямому куту сторонаКатети – сторони, що утворюють прямий кутСума двох гострих кутів завжди .*Якщо сума двох кутів трикутника , то він прямокутний.III. Вивчення нового матеріалу*Ознаки подібності прямокутних трикутників є наслідками з ознак подібності довільних трикутників, тому діти можуть самостійно їх сформулювати та довести. В презентації показані три схематично сформульовані ознаки подібності прямокутних трикутників. *Відповіді учнів супроводжуються анімацією.· Подібність прямокутних трикутників1. Якщо два прямокутні трикутники мають по рівному гострому куту, то такі трикутники подібні.2. Два прямокутні трикутники подібні, якщо катети одного трикутника пропорційні катетам другого трикутника3. Два прямокутні трикутники подібні, якщо катет і гіпотенуза одного трикутника пропорційні катету і гіпотенузі другого трикутника.Ø Доведіть першу ознаку подібності прямокутних трикутниківВ прямокутному трикутнику один кут прямий а інший рівний за умовою, отже ці трикутники подібні за двома кутами.IV. Закріплення нових знань та вмінь учнів№386Чи подібні два прямокутні трикутники, якщо:а) Вони мають спільний кутб) Вони мають спільний гострий кутв) Один із них має кут , а інший – кут г) Один із них має кут , а катет другого вдвічі менший за гіпотенузу?№393Знайдіть подібні трикутники і доведіть їх подібність:а) Розглянемо б) Розглянемо №395Сформулюйте і доведіть ознаку подібності прямокутних трикутників за двома катетами.Два прямокутні трикутники подібні, якщо катети одного трикутника пропорційні катетам другого трикутникаДано:Довести:Доведення:Доведено. №396Спостерігач, що перебуває в точці , бачить кінець жердини і верхню точку вежі , причому розміщені на одній прямій. Визначте висоту вежі, якщо м, м, м.Дано: м м м Знайти: - ? Розв’язок:Розглянемо за гострим кутомВідповідь: м №401У прямокутний трикутник вписано квадрат.а) Знайдіть подібні трикутники і доведіть їх подібністьДано: – прямокутний – квадрат1. Знайти подібні трикутники2. Довести їх подібністьРозв’язок: б) Знайдіть сторону квадрата, якщо см, смРозв’язок: – квадрат Відповідь: 6 см№402Два кола з радіусами 4 см і 6 см дотикаються зовні. Їх спільна дотична, яка не проходить через точку дотику кіл, перетинає лінію центрів у точці . Знайдіть відстані від точки до центрів кіл.Дано: см см – дотичнаЗнайти:?Розв’язок:Радіус кола перпендикуляний до дотичної Розглянемо (за гострим кутом)Нехай см *( см)Отже:Відповідь: 20 см, 30 см V. Підсумок уроку· Сформулюйте три ознаки подібності для довільних трикутників· Сформулюйте і доведіть першу ознаку подібності прямокутних трикутників· Сформулюйте другу і третю ознаки подібності прямокутних трикутників· Чому прямокутні трикутники з пропорційними катетами подібні?VI. Домашнє завданняОпрацювати § 12, п.12.1 Виконати № 394, 397, 403

Для ознайомлення з умовами завантаження комплекту уроків, натисніть кнопку